Hammerfest kontoret
kate.m.larsen@kusek.no post@kusek.no
Alta kontoret
tom.oyvind.heitmann@kusek.no og annebb@kusek.no
Kontrollutvalget er kommunestyrets eget kontroll- og tilsynsorgan, hjemlet i kommuneloven med egen forskrift.
Utvalget skal gjennom sitt arbeid medvirke til at kommunens innbyggere og øvrige interessenter har tillit til kommunen, og at kommunen forvalter sine tjenester i tråd med kommunestyrets intensjoner og vedtak, og i henhold til lov, forskrifter og statlige føringer.
Kontrollutvalget velges av kommunestyret etter nærmere regler fastsatt i forskrift. Kommunestyret kan foreta nyvalg av hele utvalget når som helst i løpet av kommunestyreperioden.
MEDLEMMER
2. Ellen Birgitta Johansen, Nestleder – H/PN/FRP/KRF
3. Sylvi Jane Husebye, Medlem
4. Leif Småback, Medlem – AP/R/SP/MDG/SV
5. Grete Svendsen, Medlem – AP/R/SP/MDG/SV
VARAMEDLEMMER
1. Peter Muller
2. Randi Bratland
3. Kristina Grundt
4. Espen Von Hirsch Kummeneje
5. Camilla Stensby
1. Vidar Antonsen
2. Bente Hansen
manmandag | tirtirsdag | onsonsdag | tortorsdag | frefredag | lørlørdag | sønsøndag | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
30desember 30, 2019
|
31desember 31, 2019
|
1januar 1, 2020
|
2januar 2, 2020
|
3januar 3, 2020
|
4januar 4, 2020
|
5januar 5, 2020
|
|||||||
6januar 6, 2020
|
7januar 7, 2020
|
8januar 8, 2020
|
9januar 9, 2020
|
10januar 10, 2020
|
11januar 11, 2020
|
12januar 12, 2020
|
|||||||
13januar 13, 2020
|
14januar 14, 2020
|
15januar 15, 2020
|
16januar 16, 2020
|
17januar 17, 2020
|
18januar 18, 2020
|
19januar 19, 2020
|
|||||||
20januar 20, 2020
|
21januar 21, 2020●(1 event)
11:00: Utvidet møte m/minikurs i kontrollutvalget i Hammerfest11:00: Utvidet møte m/minikurs i kontrollutvalget i Hammerfest INNKALLING TIL «MINIKURS» OM KONTROLLUTVALGETS ROLLE OG LOVPÅLAGTE OPPGAVER Til alle valgte medlemmer og varamedlemmer av kontrollutvalget i Hammerfest kommune for valgperioden 2019 – 2023. Først av alt, til lykke med det viktige vervet som medlem/varamedlem i kontrollutvalget! Kontrollutvalget er et av de få kommunale utvalgt som er lovpålagt gjennom kommuneloven, og er kommunestyrets utøvende kontrollorgan. Utvalgets rolle og oppgaver er nærmere definert i egen forskrift til kommuneloven. Kontrollutvalgets sekretariat (KUSEK IKS) er av leder, Ellen Birgitta Johansen bedt om å gi kontrollutvalgets medlemmer og varamedlemmer en nærmere innføring i hva rollen og oppgavene innebærer. Kort sagt si litt om det å sitte i kontrollutvalget, og gi dere en oversikt over hvilke oppgaver kontrollutvalget har etter regelverket, slik at dere allerede i starten får best mulig innblikk i det arbeidet som ligger foran dere. Leder har derfor berammet et utvidet møte i kontrollutvalget, med innlagt «minikurs» for dette formålet tirsdag den 21. januar 2020 kl. 11.00på Hammerfest rådhus, kommunestyresalen. Det legges opp til at kursets varighet vil være på omlag 3 klokketimer inkl. kort pause med noe å bite i, og avsluttes senest kl. 14.00. Kontrollutvalgets varamedlemmer vil da bli permittert, mens de faste medlemmene fortsetter dagens agenda klokken 14.00 med behandlende møte, hvor følgende saker er aktuelle for sakslisten:
Til denne delen av møtet vil det i tillegg til informasjonen her, bli sendt ut et egen innkallingsbrev med endelig saksliste, så snart sakene er ferdig utredet og klar til utleggelse på hjemmesiden. (Eventuelt kjent forfall til denne delen av dagens agenda fra de faste medlemmer bes likevel meldt til sekretariatet snarest slik at varamedlem kan innkalles.) Kontrollutvalgets medlemmer og varamedlemmer innkalles med dette til «minikurset». Innkallingen utløser rett til permisjon fra arbeid og godtgjørelser etter kommunens reglement. Eventuelt forfall bes meldt snarest til sekretariatet på telefon 907 07 571 eller på epost til jan.henning.fosshaug@kusek.no . Til orientering: Innkallinger til kontrollutvalgets møter skjer elektronisk pr. epost, og saksdokumenter vil da være tilgjengelig for nedlastning på sekretariatets hjemmeside www.kusek.no under den tildelte siden til kontrollutvalget i Hammerfest kommune. Det vil også bli tatt med til møtet utskrift av saksdokumenter til utdeling ved behov. Skulle det være noen spørsmål i forhold til dette eller annet, er det bare å ta kontakt med sekretariatet, så finner vi ut av det.
Det opplyses for øvrig om at hjemmesiden for tiden er under oppdatering på ny plattform, og inntil videre er innkallinger, saksdokumenter og møteutskrifter fra tidligere møter begrenset til de møter som er avholdt i 2019. Dette, og oppdatering av kontrollutvalgenes sammensetning vil imidlertid ajourføres for alle kontrollutvalgene etter hvert som vår kapasitet tillater. Med vennlig hilsen På vegne av kontrollutvalgets leder Jan Henning Fosshaug Rådgiver Kontrollutvalgssekretariatet i Vest-Finnmark IKS Oarje-Finnmárkku Dárkkistanlávdegotte Cállingoddi SGO Tlf.: 907 07 571 |
22januar 22, 2020
|
23januar 23, 2020
|
24januar 24, 2020
|
25januar 25, 2020
|
26januar 26, 2020
|
|||||||
27januar 27, 2020
|
28januar 28, 2020
|
29januar 29, 2020
|
30januar 30, 2020
|
31januar 31, 2020
|
1februar 1, 2020
|
2februar 2, 2020
|
Postadresse
KUSEK IKS
Postboks 80
9501 Alta
E-post kate.m.larsen@kusek.no
Telefon 957 80 657
Besøksadresse
KUSEK IKS
Altaveien 95/97, Inngang B, 2 etg
9513 Alta
Ansatte:
Tom Øyvind Heitmann
E-post tom.oyvind.heitmann@kusek.no
Telefon 918 72 937
Anne Berit Bæhr
Telefon 483 08 377
Org. nummer
991 520 759
Ansvarlig redaktør
Kate M. Larsen
Felles e-post: post@kusek.no
Copyright © 2021 KUSEK IKS
© Design By Designu